Beslutsångest

Har spenderat närmre 2 timmar inne i stan på Elgiganten och Onoff och kollat på ny dator.. Jag tror nog att jag har minskat urvalen ner till 2. Jag kan inte bestämma mej för vilken av dem jag ska ta bara!

Utseende eller prestanda?!

Eller båda datorerna är snygga, men den ena är lite finare =) Om någon av er som läser min blogg är datorkunnig så snälla hjälp mej! Måste jag verkligen ha en i5 processor eller klarar jag mej på en i3 processor? Det jag kommer använda min dator till är; Vanligt surfande, nedladdning, vill kunna lagra mycket på den (kommer använda mej av en extern hårddisk också, men vill ändå kunna ha en massa på datorn), vill kunna spela, dock äldre spel som nog inte kräver så mycket. Vill även kunna koppla den till TV:n, vill ha en bra cam och den får för allt i världen inte sega!!! Jag blir vansinning om den börjar sega sej.. Jag vet att internet också spelar in, men nu pratar jag om datorn i sig. Och den ska slutligen vara snygg! ;)

Har hittat en grym dator på Elgiganten, som både har grym prestande OCH är snygg! Svart borstat stål, urläcker. Men den lille puppyn kostar 8000:- och frågan är om det är värt det?! Jag kommer ju dock ha den i kanske 3 år eller något sådant.

HP Pavilion dv6-3299eo                                        HP Pavilion dv6-6060eo

Känns som att den svarta är mer stilren och tidslös än den med mönster. Samtidigt så är den med mönster mer unik, och det finns inte så många som har en sån. Och jag vill ju gärna ha nåt som ingen annan har, eller som väldigt få har. Oj vad svårt.. Jag bör ta den svarta, om jag tänker lite längre fram.

Vad tycks?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0