Konstig smäll

Måste ju bara berätta om vad som hände igårnatt.. Jag och Ola låg i sovrummet och kollade på film, en skräckis.. Helt plötsligt hörde vi en jävla smäll och väggen där sängen står vid, där Ola satt lutad mot, började vibrera. Båda två spärrade upp ögonen, och jag blev livrädd! Ola rusade upp ur sängen och kollade ut genom fönstret. Det lät bara från den kortsidan av huset. Sen gick vi ut ut sovrummet och ner för trappen, för att inspektera, jag var fortfarande livrädd.. Ola gick först, jag tätt efter, men vi hittade inget. Jag gick ut på framsidan för att röka och lugna mina stackars nerver hehe. Då såg jag att en av grannarna som bor längre ner på gatan, ca 50 m var ute och gick och rökte. Han gick ner mot Olas hus när han såg att jag stod där utanför och rökte, och började prata lite. Han frågade rätt kvickt om jag också hade hört smällen och JAA det har jag svara jag snabbt, överlycklig över att det inte bara var vi som hade varit med om det!! Då kunde vi utesluta spöken och inbrottstjuvar.. Vi har dock inte fått reda på det var än, hoppas att det ska stå om det i tidningen imorrn! Ola gissade på att något sprängts eller något liknande. Kanske det var i jorden, typ ett minijordskalv eller nåt?! Johanna berättade ikväll att hon hade läst på sin facebook att någon som bor uppe i samma villaområde också hade känt det vibrera och hört smällen, och att polisen hade cirkulerat i området efter det. Hmm, jag undrar vad det kan ha varit.. Kanske en meteorit eller liknande som krashat?!

Någon som vet något??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0