Uppträde vitklädda på vattnet..

Vad roligt vi hade igår! =) Dagen började med att jag gick upp vid 09, gjorde mej iordning sen kom Emilie och Emily och hämtade mej. Vi körde till Vittsjö och mötte upp resten av kören.. Övade i en och en halv timme, sen begav vi oss ner till byn där det stod små maknadsstånd överallt. Hade ett soundcheck sen traskade vi upp på scen.. Där var endel och kollade på oss, och det gick bra vårat framträde! =) Jag, Emilie och Emily trosade runt en sväng bland mini-marknaden och gick och köpte våra krogrunde-pass till på kvällen. Körde hem efter nån timme, och jag gick och la mej direkt hehe :P

Vaknade vid halv 4 och fick stressa sönder! Duschade och gjorde mej iordning på nytt, lockade håret vilket tycktes ta en hel evighet.. Emily, David och Emilie kom hit, och vi tog oss ett par cider och snackade lite innan mamma skjutsade upp oss till Vittsjö igen. Vi blev avsläppta på Furuliden där resten väntade.. Dax för den årliga krogrundan! =) Tog oss en varsin cider och smakade på revbenspjällen de bjöd på, mycket gott var det! Sen gick vi vidare till nästan ställe, vilket blev Pizzerian! En cider till och en pizzaslize som de bjöd på, gott även där! Får säg att vi hade roligt där haha :P Sista stoppet på krogrundan blev på Sjöstugan. Ännu en cider och lite chilie con carne och tortillachips bjöds det på, gott även där. Vi minglade i nån timme sen blev det dax att begé sej hem till Lolle för att byta om inför nästa uppträde.

Vi skålade med champagne, snackade lite sen blev det dax att öva en sista gång innan vi skulle entra Sjöstugan med vår fina sång! Vi ställde upp på flotten, tände facklorna sen åkte vi bort mot folket som stod och väntade nyfiket! Det hade börjat mörkna lite, och där kom vi sakta åkandes helt vitklädda på flotten på sjön och in mot strand. Folk började applådera när de såg och och visslade och hade sej.. Rätt mäktig känsla faktiskt! Jag var en av de 6 som stod med fackla, längst upp. Vi stannade motorn, sen tog vi ton. Det vackraste sjöng vi.. Helt underbart var det, så jävla kul! Och vad uppskattat det var av publiken.. "En gång till.. En gång till" skrek de tills Christine till slut gav med sej och sa att vi skulle sjunga den igen hehe..

Efter det steg vi i land efter att ha bytt om snabbt på flotten. Pratade lite med alla som hade tittat, sen var festen igång igen! =) Kvällen var himla lyckad, och jag och Emilie fick oss några ordentligt goda skratt haha :P Efterfest blev det också till 03.30 på natten, sen kom mamma och hämtade oss.

Idag har jag fan inte mått bra vill jag lova haha.. Trodde mitt huvud skulle sprängas i tusen bitar när jag vaknade, men efter att ha tagit 2 huvudvärkstabletter försvann huvudvärken faktiskt, som tur är! Så nu mår jag rätt hyffsat, ska strax gå och duscha sen blir det nog bara soffan för hela slanten ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0