Midsommar

Vilken helt underbart lovely kväll vi hade igår! Bästa Midsommarfesten/födelsedagsfesten jag varit på tror jag nog bestämt =)

Dagen började med att jag vaknade vid 10-tiden, gick upp och tog mej en kopp kaffe och satte mej på balkongen med morgonciggen i andra handen. Ringde och grattade min älskade pappa som nollade igår, 70 år men ung som en dag både kroppsligt och mentalt! Hoppas du hade en underbar födelsedag uppe i Dalarna pappi! =)

Hoppade sen in i duschen och började så smått göra mej iordning. Lockade håret i över en timme hehe :P Vid 14.30 började jag bli färdig, så jag började packa ner allt som skulle med hem till Madde. Emilie kom sen och hämtade mej, och nu var det dax för att plocka björkris och blommor till våra Midsommarkransar. Vi körde lite överallt och tjuvade blommor, sen körde vi ut till Madde. Simon var i full gång med Midsommarstången, som för övrigt mer liknade ett kkk-kors hehe.. Vi minglade en stund, sen sprang jag och gömde presenterna vi skulle ge henne, vi hade nämligen dragit ihop en liten skattjakt jag, Emilie och Nathalie. Med rim som antydde på var de var och slutligen en karta =) Kreativa man kan va haha!

Sen satte vi oss ner och började binda ihopa våra kransar. Det blev väl sådär :P Sen kom bålet ut och sen drog vi igång! Vi hade satt upp ett tält kvällen innan, där Madde nu hade dukat upp jättefint. Ett stort långbord jättefint dekorerat. Vi åt, sen fortsatte minglet och efter vi plockat undan var det dax för presentöppning, och vår skattjakt blev först ut. Söta Madde blev jätteglad och tyckte det var så roligt =)

Det blev lekar, dans runt Midsommarstången haha! Det har jag inte gjort sen jag var liten.. Och shottar i massor, dans på gräsmattan, en massa skratt och en massa dricka! Det var en sjukt bra kväll, med en massa trevligt folk så det är väl värt att ha ont i huvudet idag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0