Så besviken..

Fy fan vad surt, det är nästan så att tårarna kommer! =( Vilken utklassning av Finland, usch!

Första reaktionen var ilska, men nu har jag lugnat ner mej lite och känner nu mest sympati för Kronorna! De spelade så jävla bra i 1:a period och mestadels av 2:a perioden, men 3:e period var bara ett enda stort skämt! En massa slarvfel, panik, nerverna höll inte, de trillade åt höger och vänster gång på gång, tappade pucken, missade passningar och missade sina placeringar.. Vi hamnade i ett mentalt underläge och lyckades inte återfå kontrollen.

Först var det helt oförståeligt och jag kunde inget annat än att skratta när Finland gjorde 3 mål på bara ett par minuter. Man fattar det inte.. Sen kom ilskan. För helvete Sverige, vafan hände?! Ni kan såå mycket bättre än så här! Ni spelade 3:e period som om ni va ett högstadielag som för skoj skull fick möta eliterna! 7-1 till Finland.. Pinsamt för fan!
Men sen kom sorgen och sympatin.. Att se intervjun med Victor Fasth, som för övrigt har gjort ett kanonjobb genom hela VM, var tårdrypande! Han var så fruktansvärt besviken på sej själv, han kunde inte ens se reportern i ögonen.. När han fick frågan om han trots kvällens förlust var nöjd med sina otroliga framgångar under VM, svarade han bara "Nej det skiter jag i, vi förlorade ju idag.. Jag släppte ju in mål" och samtidigt som han säger detta så är tårarna nära på honom.. DÅ kom nästan tårarna på mej, då tyckte jag synd om Sverige, och lite extra synd om Fasth som varit en sån helt otroligt bra målvakt genom hela VM!! Helt otroligt duktig, inget vi sett på flera år! Så var du stolt Victor Fasth.. Det är ju inte heller bara upp till målvakten, inte bara målvaktens fel att mål släpps in. Backarna ska även dem hjälpa till, och iom att backarna faktiskt missade sina placeringar några gånger och därmed missa att blockera målet så blev det som det blev.. Även intervjun med Wallin var jobbig att se! Även han var sjukt besviken..

Men men, nu är VM över och man får väl vara något sånär sportslig och gratulera Tre Kronor för ett grymt VM och ett hyffsat silver!

Ni är fortfarande mina hjältar! Älskade Tre Kronor <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0