Skivinspelning

Igår gick jag upp lite i 10. Duschade och gjorde mej iordning, samt packade allt för dagen. Kläder, mat, dricka osv. Tog mej en snabb kopp kaffe innan Emily kom för att hämta upp mej.. Vi begav oss till Vittsjö och Medborgarhuset, där de flesta redan stod och väntade från vår underbara kör! =)

Vi körde alla vidare ut till Mange, där vi under mestadels av dagen skulle spela in en skiva!! =) Lean on me, Lyssna till ditt hjärta, och ett extraspår för Lyssna till ditt hjärta. Solen strålade och vi var alla på ett gott humör! Vi turades om att sjunga, först in var jag och Petra. Efter vi hade sjungt färdigt första låten satte jag mej med några av de andra körmedlemmarna för att signera skivorna vi ska sälja.. 500 skivor att signera =S Haha.. det är en jävla massa skivor att signera!! Jag körde igenom ca 200 skivor sen pausade jag ute i solen med lite snacks och lite lunch. Jag och Emilie Nilsson fick oss ett litet ryck och började skutta omkring på gräsmattan där vi gjorde volter och hjulade och Emilie kom en liten rolig dans haha.. En liten blåbärssnaps på det och en massa skratt! =)

Dax för inspelningen av andra låten. Jag gick in själv och spelade in, koncentrerar mej så mycket bättre då och det går snabbare. Efter det satte jag mej ner och fortsatte signera skivor, och blev klar med allihopa. Jag vill inte signera fler skivor nu haha.. Inte på ett tag iaf! :P Vi la oss efter det på filtar ute på altanen och solade lite, och väntade mest på att alla skulle bli färdiga med inspelningen. Och det blev vi vid 18-tiden.

Så vi styrde bilarna mot ICA där vi köpte grillat till kvällen, sen körde vi hem till Lolle. När alla var samlade entrade vi flotten som skulle ta oss ut på sjön! =) Gillen tändes, ölen/ciderna öppnades och gitarrerna gick på högvarv inom kort! Vi hade alla så himla trevligt.. Var hemma vid 23.30, var rätt trött då efter att ha hållt igång i 12 timmar hehe :P Men vi har alltid trevligt när vi ses, vi från kören! Nästa gång vi ses blir på körövning inför Vittsjödagen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0